Rakennusurakka aloitettiin marraskuussa 2015. Teräsrunkojen ja lasijulkisivujen osalta urakka saatettiin päätökseen vuoden 2016 lopussa. Tämä suunnilleen vuoden mittainen kompakti projekti onnistui aikataulussa pysymisen suhteen erinomaisesti, vaikkakin aikataulusuunnitelma oli projektissa mukana työskennelleiden miRakennusurakka aloitettiin marraskuussa 2015. Teräsrunkojen ja lasijulkisivujen osalta urakka saatettiin päätökseen vuoden 2016 lopussa. Tämä suunnilleen vuoden mittainen kompakti projekti pysyi aikataulussaan erinomaisesti, vaikka aikataulusuunnitelma oli projektissa työskennelleiden mielestä tiukkaakin tiukempi. Itämeren tuuliset sääolosuhteet vaikuttivat osaltaan lasielementtien asennukseen. Ankara tuuli vähensi mahdollisien työpäivien määrää viivyttäen valmistumista. Ahkerien, jopa 12-tuntista työpäivää puurtavien työmiesten ja osaavan johtajatiimin voimin urakka saatiin kuitenkin valmiiksi ajoissa. Erityiskiitoksensa julkisivuista vastaava Markku Peurala haluaa lähettää suunnittelutiimille – yhtäkään suunnitteluvirhettä ei esiintynyt projektin saatossa.
Terminaali 2:en avajaisia juhlittiin 27.2.2017 kun matkustajaterminaali avattiin virallisesti merimatkaajien käyttöön suunniteltua aikaisemmin. Terminaali tulee palvelemaan vuositasolla 4-5 miljoonaa matkustajaa.